styczniowy Klub CIO

Nowy rok w Klubie CIO… i nowe, interesujące tematy. Nowy rok w Klubie CIO… i nowe, interesujące tematy.
Czwartkowe spotkanie było poświęcone, jakże istotnej z punktu widzenia polskich szefów IT w związku z dynamicznym rozwojem środowiska technologicznego i nieustających braków kadrowych, kwestii pokolenia “millenialsów” (zwanych w niektórych kręgach pokoleniem cyfrowym, a nawet pokoleniem… klapek i iPodów). Wokół zmiany pokoleniowej i charakterystyki poszczególnych generacji narodziło się wiele mitów i stereotypów. Oto kilka z nich: Y żyją w globalnej wiosce – media społecznościowe to dla nich esencja życia – jeśli czegoś lub kogoś nie ma w internecie – nie istnieje, nie doceniają relacji bezpośrednich, takich, które np. determinują działania X, Y są pewne siebie i przekonane o własnej wyjątkowości, nie jest dla nich wartością stabilność zatrudnienia – to praca ma ich zainteresować, a nie odwrotnie, Y dużą wagę przywiązują do czasu wolnego, pracują, żeby żyć, w przeciwieństwie do X, które żyją, żeby pracować… Przykłady te można mnożyć, tylko po co?
Goście Szymona Augustyniaka – Redaktora Naczelnego “CIO Magazyn Dyrektorów IT”, gospodarza Klubu CIO – Dagmara Ptasińska – Menedżer Rekrutacji i Strategicznych Projektów HR w T-Mobile Polska, Joanna Kucharska – Dyrektor HR i Komunikacji w Sii Polska oraz Tomasz Chudzik – Dyrektor ds. Integracji LuxMed Diagnostyka dość skutecznie przekonali gości klubu, że różny styl pracy i postawy życiowej millenialsów oraz pracowników pokolenia X to niekoniecznie problem dla organizacji, ale ciekawe wyzwanie, na które firmy są w większości przypadków przygotowane. Nie oznacza to jednak, że jest to zagadnienie łatwe i zupełnie bezbolesne, szczególnie dla pokoleń poprzedzających dzisiejszych “młodych gniewnych”. Dość mocno zostały zaakcentowane dwa obszary, na które firmy gości specjalnych szukają rozwiązań – zwiększanie przedsiębiorczości oraz przeciwdziałanie “nudzie”. Jak sobie z tym poradzą (poradzimy?) – czas pokaże.
Tymczasem drugą część spotkania, w sposób niezwykle ujmujący i ciakawy, zagospodarował CIO roku 2014 – Mirosław Forystek z ING Banku Sląskiego. Opowiedział zebranym o przeprowadzonym w banku projekcie Rebootingu IT, który przyniósł organizacji wymierne korzyści (przede wszystkim finansowe oraz jakościowe), a jego liderowi palmę pierwszeństwa wśród silnej konkurencji ubiegłorocznego konkursu CIO Roku. ING Bankowi Sląskiemu raz jeszcze gratulujemy światłego i skutecznego menedżera!
ppok20150116_017ppok20150116_021ppok20150116_029ppok20150116_032ppok20150116_051ppok20150116_042ppok20150116_073ppok20150116_155ppok20150116_018Czwartkowe spotkanie było poświęcone, jakże istotnej z punktu widzenia polskich szefów IT w związku z dynamicznym rozwojem środowiska technologicznego i nieustających braków kadrowych, kwestii pokolenia “millenialsów” (zwanych w niektórych kręgach pokoleniem cyfrowym, a nawet pokoleniem… klapek i iPodów). Wokół zmiany pokoleniowej i charakterystyki poszczególnych generacji narodziło się wiele mitów i stereotypów. Oto kilka z nich: Y żyją w globalnej wiosce – media społecznościowe to dla nich esencja życia – jeśli czegoś lub kogoś nie ma w internecie – nie istnieje, nie doceniają relacji bezpośrednich, takich, które np. determinują działania X, Y są pewne siebie i przekonane o własnej wyjątkowości, nie jest dla nich wartością stabilność zatrudnienia – to praca ma ich zainteresować, a nie odwrotnie, Y dużą wagę przywiązują do czasu wolnego, pracują, żeby żyć, w przeciwieństwie do X, które żyją, żeby pracować… Przykłady te można mnożyć, tylko po co?
 
Goście Szymona Augustyniaka – Redaktora Naczelnego “CIO Magazyn Dyrektorów IT”, gospodarza Klubu CIO – Dagmara Ptasińska – Menedżer Rekrutacji i Strategicznych Projektów HR w T-Mobile Polska, Joanna Kucharska – Dyrektor HR i Komunikacji w Sii Polska oraz Tomasz Chudzik – Dyrektor ds. Integracji LuxMed Diagnostyka dość skutecznie przekonali gości klubu, że różny styl pracy i postawy życiowej millenialsów oraz pracowników pokolenia X to niekoniecznie problem dla organizacji, ale ciekawe wyzwanie, na które firmy są w większości przypadków przygotowane. Nie oznacza to jednak, że jest to zagadnienie łatwe i zupełnie bezbolesne, szczególnie dla pokoleń poprzedzających dzisiejszych “młodych gniewnych”. Dość mocno zostały zaakcentowane dwa obszary, na które firmy gości specjalnych szukają rozwiązań – zwiększanie przedsiębiorczości oraz przeciwdziałanie “nudzie”. Jak sobie z tym poradzą (poradzimy?) – czas pokaże.
 
Tymczasem drugą część spotkania, w sposób niezwykle ujmujący i ciakawy, zagospodarował CIO roku 2014 – Mirosław Forystek z ING Banku Sląskiego. Opowiedział zebranym o przeprowadzonym w banku projekcie Rebootingu IT, który przyniósł organizacji wymierne korzyści (przede wszystkim finansowe oraz jakościowe), a jego liderowi palmę pierwszeństwa wśród silnej konkurencji ubiegłorocznego konkursu CIO Roku. ING Bankowi Sląskiemu raz jeszcze gratulujemy światłego i skutecznego menedżera!